Kolekcje zegarków Vostok

Amphibia
Ten zegarek nurkowy był produkowany nieprzerwanie przez prawie pół wieku. Nie przeszedł wielu zmian, z wyjątkiem kilku ulepszeń stylizacji. Słowo Amphibia jest często uważane za inżynierskie i zintegrowane rozwiązanie projektowe i jest podstawą wielu zegarków z rodziny tej marki.
Główną ideą tego zegarka nurkowego jest - podobnie do wszystkich zegarków nurkowych - unikanie dostania się wody podczas zanurzenia. Został również zaprojektowany w celu utrzymania zdolności zegarka do funkcjonowania i ruchu pod wodą pod rosnącym ciśnieniem. Przez dziesięciolecia tworzenie zegarków nurkowych przeszło kilka przekonstruowań. Oczywiście wiele marek twierdzi, że wyprodukowali pierwszy zegarek do nurkowania. Dziś powszechnie przyjmuje się, że był to Omega Marine, stworzony w 1932 roku, który został tak naprawdę pierwszym - a przynajmniej jednym z najwcześniejszych - zegarków nurkowych.
Energia
Energia to kolejny model, który czerpie inspirację z systemów kosmicznych. Imiennik to najpotężniejsza wyrzutnia kosmiczna w historii, stworzona w latach 1976-1987. Ma ładowność 100 ton, co pozwoliło na niespotykany dotąd postęp w badaniach kosmosu. Program kosmiczny Związku Radzieckiego pozwolił na stworzenie kilku ciężkich i superciężkich nośników rakiet opartych na tym samym modelu. Naśladował konfigurację Energii, z kilkoma modyfikacjami bocznych i centralnych bloków.
Lunokhod 2
Ostatni z dwóch bezzałogowych łazików księżycowych, Lunokhod 2, był zaawansowanym statkiem, który wylądował na Księżycu w styczniu 1973 r. Jest częścią programu Lunokhod Związku Radzieckiego. Działał przez 4 miesiące, pokrywając łącznie 37 km terenu, w tym doliny i wyżynne wzgórza. Wysłał na Ziemię 80 000 zdjęć telewizyjnych i 86 zdjęć panoramicznych. Jego podróż jest uważana za najdłuższą ze wszystkich robotycznych łazików na ciele niebieskim.
Stacja kosmiczna Almaz
Ta stacja kosmiczna to podstawowy projekt radzieckiej stacji kosmicznej założony na początku lat 60. To posłużyło jako inspiracja dla Saliut, Mir i wszystkich nowoczesnych bloków Rosyjskiej międzynarodowej stacji kosmicznej.
Zobacz całą kolekcję zegarków Vostok Almaz Space Station inspirowaną tą rosyjską stacją kosmiczną.
Anchar
Anchar jest uważany za najszybszą łódź podwodną w historii, która ma rekord 82.8 km/h. W pełni nazwany Soviet K-162 Anchar, został zaprojektowany w latach 70. XX wieku i został zaprojektowany jako ultraszybka szturmowa łódź podwodna. Wykonany jest z tytanowych kadłubów i nosi klasę Papa według klasyfikacji NATO. Anchar to poprzednik klasy Alpha, która jest bardziej znana jako klasa łodzi podwodnych. Ta łódź podwodna służyła radzieckiej marynarce wojennej podczas zimnej wojny i do dziś posiada rekordy.
Zobacz całą kolekcję zegarków Vostok Anchar inspirowaną tą łodzią podwodną.
GAZ-14 Limousine
Nawiązując do luksusowego samochodu rządowego, GAZ-14 jest jednym z największych osiągnięć Związku Radzieckiego w historii motoryzacji. Został zaprojektowany wyłącznie do użytku przez wysokiej rangi polityków i urzędników w latach 1977–1989. Samochody te były siedmioosobowe i miały zaawansowane funkcje technologiczne. Były też wygodniejsze, niż jakiekolwiek amerykańskie pojazdy w tamtym czasie. W tym czasie GAZ-14 stał się podstawą kilku projektów, innowacji i technologii, które wkrótce miały zostać wykorzystane w masowej produkcji modeli samochodów z czasów radzieckich.
Zobacz całą kolekcję zegarków Vostok Gaz-14 Limousine inspirowaną tym rządowym pojazdem.
Rocket N-1
Rocket N-1 to superciężka rakieta przeznaczona do przenoszenia kosmonautów ze Związku Radzieckiego na Marsa, Wenus i Księżyca. Został również stworzony do umieszczenia stacji kosmicznych na orbicie. Była to odpowiedź Rosjanina na amerykańskiego Saturn-V. To był wielkie arcydzieło inżynieryjne, które zajęło łącznie pięć etapów. Tylko w pierwszym etapie zastosowano 30 silników rakietowych o dużej mocy, które jako paliwo wykorzystywały ciekły tlen i ropę naftową.
Expedition
Expedition była pierwszą obsługiwaną stacją dryfującą w Związku Radzieckim, której celem były naukowe badania geograficzne i hydrologiczne w obszarze polarnym. Uruchomili stację North Pole-1 w 1937 roku, położoną 20 km od bieguna północnego. Funkcjonowała przez dziewięć miesięcy, pokonując łącznie 2850 kilometrów. W 1938 roku wyprawa dobiegła końca.
Mriya
Mriya (co oznacza “Marzenie”) została oblatana po raz pierwszy w grudniu 1988 roku. Została ona stworzona przez biuro projektowe “Antonov” z siedzibą w Kijowie, zespół znany ze swoich niesamowitych osiągnięć w tworzeniu ciężkich samolotów transportowych. Po pierwszym locie Mriya ustanowiła aż 106 rekordów - wszystko w ciągu jednego lotu. Został stworzony do przenoszenia ładunków, które w innym przypadku są zbyt duże, aby zmieścić się w kadłubie (jak, na przykład, Buran Space Shuttle). Służył również jako pierwszy etap kosmicznego systemu startowego.
W 2001 roku został zaktualizowany, aby służyć jako komercyjny samolot transportowy dla ładunków ponadwymiarowych i ponadciężkich. Jest obsługiwany wspólnie przez firmę “Antonov” i brytyjską firmę Air Foyle.
Ekranoplan
Wreszcie mamy Ekranoplan. Pełna nazwa: Caspian Sea Monster Ekranoplan KM to największy model tego typu pojazdu. Dziś nadal jest rekordzistą w zakresie przenoszenia najcięższych ładunków z ziemi. Ten pojazd naziemny jest w stanie unieść więcej ładunku niż Mriya, który jest największym nowoczesnym samolotem transportowym. Ekranoplan przez długi czas był trzymany w tajemnicy. Przechodził tajne testy od 1966 do 1980 roku.