Co to jest zegarek typu fashion

Co to jest zegarek typu fashion

Tak się stało na forach, że kiedy pojawia się zwrot “zegarki fashion”, każdy szanujący się miłośnik zegarków wścieka się i wyraża wszystko, co o nich myśli. "Biżuteria", "błyskotki", "bezguście" - zegarki w stylu fashion są zwykle nagradzane takimi epitetami. Rozważmy, czym jest “modny” zegarek i czy naprawdę jest taki zły?
Definicja zegarka typu fashion
Nie istnieje jasnej definicji tego terminu, ale ogólnie rzecz biorąc, zegarki fashion to zegarki produkowane pod logo firmy, która nie specjalizuje się w zegarkach. Chodzi przede wszystkim o marki domów mody. Negatywne nastawienie do takich produktów jest w zasadzie zrozumiałe - nie wszyscy lubią nosić marki zegarków, które produkują perfumy lub bieliznę.
Kto produkuje zegarki fashion?
Pomysł sklepów i sprzedawców detalicznych sprzedawać swoje markowe zegarki nie jest wcale nowy. W połowie lat 40. ubiegłego wieku Heuer zaczął produkcję zegarków dla marki odzieżowej Abercrombie & Fitch, podczas gdy Longines i Cyma byli dostawcami Harrods, najsłynniejszego domu handlowego w Londynie. Sklepy jubilerskie Tiffany i Turler zamówiły pełnocenną linię zegarków od wiodących szwajcarskich firm Vacheron Constantin i Patek Philippe. Zegarki fashion cieszyły się stałym popytem, ponieważ lojalność klientów w tamtym czasie obejmowała głównie sklepy, a nie producenta produktu.Nawiasem mówiąc, pierwszą reklamę sprzedaży zegarków męskich na rękę sklep Harrods umieścił w jednej z londyńskich gazet w 1906 roku. To ciekawy fakt, ponieważ uważa się, że zegarki na rękę były dystrybuowane tylko podczas pierwszej wojny światowej. Być może pierwszy zegarek na rękę w historii należał do segmentu fashion?
Nowoczesne zegarki fashion są produkowane głównie przez duże holdingi. Na przykład, Movado Group produkuje zegarki dla Hugo Boss i Tommy Hilfiger, a Fossil Group dla Armani.
Cechy zegarków fashion
Producenci zegarków fashion nie są przywiązani do stylu klasycznej szkoły zegarków, kształtowanej przez wieki, i poszukują nowych form i trendów mody.
Typowe "modne" zegarki nie imponują swoimi specyfikacjami technicznymi - zwykle jest to mechanizm kwarcowy Miyota lub Seiko, szkło mineralne, stalowa obudowa o średniej jakości przetwarzania i wodoodporności 30 metrów. Kenneth Cole, amerykańska firma odzieżowa, używa chińskich mechanizmów Sea-Gull. Ale oczywiście wybór nie ogranicza się do japońskich i chińskich kalibrów - na przykład, zegarki dla Calvin Klein są produkowane w Szwajcarii na podstawie mechanizmów kwarcowych ETA i Ronda.
Realizacja pomysłów projektowych w rozwoju zegarków fashion często odbywa się za cenę praktyczności. Powszechnie stosuje się bezużyteczny 24-godzinny wskaźnik imitujący licznik chronografu i skalę tachymetryczną pozbawioną znaczenia przy braku pełnoprawnego chronografu.
Osobnie znajdują się drogie akcesoria firm Hermes, Chanel, Gucci i niektórych innych, które mają własne zakłady produkcyjne. W zegarkach tych marek używają metali, kamieni szlachetnych, a czasem kalibrów manufakturowych. Niesprawiedliwe byłoby postawienie ich na równi z Armani lub Hugo Bossem. Formalnie pasują one do definicji "fashion", ale pod względem jakości znacznie przewyższają to, co zwykle oznacza ten termin.
Wniosek
Docelowi odbiorcy zegarków fashion bardzo różnią się od miłośników zegarków i kolekcjonerów. Takie zegarki są zwykle kupowane po prostu jako dodatek do stylu odzieży, innymi słowy, jako akcesorium do pewnego stworzonego obrazu. To nie są złe zegarki, po prostu nie są przeznaczone do ekstremalnych warunków lub zanurzenia w wodzie, a zatem nie muszą być trwałe i wodoodporne. Ich jedynym celem jest wyróżnienie się jasnym, chwytliwym designem i podkreślenie logo marki na tarczy.